Forum Suzuki Swift Polska


Demontaż zegarów[All]

Demontaż zegarów[All]

Postautor: zajczykowski » 12 maja 2015, 23:09

Mały manual do zdejmowania zegarów mam nadzięję że komuś się przyda :)
Przygotuj:
- wkrętak PH2
- krótki wkrętak PH2(ok,6cm) albo bit na końcówce przegubowej
- wkrętak płaski
- poduszka

1. Przesuwamy fotel maks w tył, siadamy i odkręcamy ramkę dookoła zegarów oraz obudowę stacyjki.
Obrazek
screen shots
Obrazek
imag
Po odkręceniu dolnej części zdejmujemy ją. Górną część zdejmiemy potem po odkręceniu innych rzeczy.

2. Demontujemy przełączniki po lewej i prawej stronie kierownicy
Obrazek
screenshot program
Robimy to z wyczuciem żeby nie powyrabiać zaczepów. Jak już wyjdą na wierzch to teraz się kładziemy na poduszce i lądujemy głową pod kolumną. Wkładamy rękę z lewej strony kolumny i wędrujemy aż do złącza na wiązce od wyłącznika po lewej stronie. Wciskamy zabezpieczenie i wypychamy palcami z kostek.
To samo z drugim przełącznikiem tylko wiadomo od prawej strony się dobieramy. Ściągamy ramkę – podnosimy dół tak aby przeszło nad wyłącznikiem o awaryjnych.

3. Mamy dostęp do śrub trzymających zegary.
Obrazek
image upload no compression
Po demontażu stelażu ścigamy górną część obudowy stacyjki. Kiedy mam wszystko odkręcone to idziemy zajrzeć pod maskę i wypychamy linkę prędkościomierza
Obrazek
image hosting 10mb limit
Linka wypchała nam delikatnie zegar więc łatwiej będzie nam go wypiąć. Znów kładziemy się pod kolumną i od prawej strony kolumny i wpychamy rękę szukając po omacku linki dochodzącej do zegarów. Ja akurat robiłem to prawą ręką bo tak mi wygodniej. Jak dojdziemy do linki to wymacać musimy takie zabezpieczenie
Obrazek
image sharing sites
Po zwolnieniu zaczepu można się nieco siłować z linką i ją próbować wyciągnąć ale z racji że niema za bardzo jak tego chwycić to znów idziemy do komory silnika i wciągamy linkę prędkościomierza – powinno wyjść z gniazda.

4. Zostały do wypięcia 3 złącza. Zaczynamy od lewej
Obrazek
image posting
Obrazek
image hosting without registration
Mamy uwolnione zegary. Teraz należy ostrożnie wyciągać żeby nie ułamać bolca do zerowania km w liczniku. Trzeba kombinować przy manewrowaniu ale spokojnie da się to zrobić tylko bez nerwów :)
Obrazek
pic hosting

Przy składaniu najpierw trzeba przymocować sobie zegar(oczywiście po uprzednim wpięciu wtyczek) a potem wpiąć linkę prędkościomierza. Przy zapinaniu tego białego zabezpieczenia trzeba sie upewnić czy na pewno zaskoczył zatrzask.

Żarówki w zegarach:
- podświetlenie zegarów W3W
- podświetlenie kontrolek T5
Jak coś źle to proszę o poprawienie
" Nie sprzedam, bede robił" :D
Awatar użytkownika
zajczykowski
 
Posty: 422
Rejestracja: 28 wrz 2014, 15:03
Lokalizacja: Szczecin
Model: Ignis Sport 1.5

kuchnie bytom

Wróć do FAQ