Forum Suzuki Swift Polska


[SS Gti] kompresor

[SS Gti] kompresor

Postautor: higatsu » 10 mar 2017, 9:00

Jakie doładowanie wytrzyma seryjny silnik Gti ?

Mam okazję po znajomości wstawić kompresor z vw polo G40 G60
higatsu
 
Posty: 363
Rejestracja: 26 lip 2014, 22:42
Lokalizacja: Głogów
Model: Suzuki Swift 1.3 GTi 93r

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: maximustvgame » 10 mar 2017, 9:34

Aby nie przekroczyć 1bara
Obrazek

SWIFT MK4 1.3 8V 98" (RIP)
SWIFT MK5 1.0 6V 01" (RIP)
SWIFT MK6 1.3 16V 07"(SOLD)
maximustvgame
 
Posty: 826
Rejestracja: 05 kwie 2014, 13:32
Lokalizacja: Garwolin
Model: Swift 1.3 16v mk6 2007

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: likaon » 10 mar 2017, 9:51

11.6 psi (0.8 bara) na seryjnych gratach to loteria. Odpręż trochę. Przygotuj silnik.
1.0 Fart cannon GTs - r.i.p

Obrazek
likaon
 
Posty: 1360
Rejestracja: 20 mar 2014, 11:05
Lokalizacja: Marky
Model: 307

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: plastek » 10 mar 2017, 10:12

darowałbym sobie te g40/g60.... Szukaj normalnego kompresora i ładuj np Etaona bo tamto to wymysł szatana i strasznie wiekowe sprzęty
plastek
 
Posty: 159
Rejestracja: 17 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Węgrów
Model: Swift 1.3 GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: Colin » 13 mar 2017, 9:31

Chyba najprosciej z coopera s cos znalezc, ew merc 1.8 tylko tam kilak rodzajow bylo - niektore mialy sprzeglo, inne nie, co kto woli. G to jak Plastekk napisal omijac i zapomniec ze cos takiego istnialo :)
A co do cisnienia to sprawa wzgledna - im bardziej upalasz tym mniej wytrzyma :)
Colin
 
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:44
Model: Swift 1.3 GTi 93

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: Svetomir » 14 mar 2017, 18:50

Najlepiej Eatona ze sprzęgłem. Chcesz, jeździsz wolnossakiem, chcesz poszaleć naciskasz przycisk, przełączasz mapę i zamiatasz. Poza tym kompresor strasznie wyje. Nie jest to fajne w kilkugodzinnej trasie.
Tutaj masz filmik jak Eaton pracuje w Celice.
https://www.youtube.com/watch?v=52R-RqOVCwI
Svetomir
 
Posty: 41
Rejestracja: 17 maja 2016, 18:14
Model: Swift 1.6 Sport

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: higatsu » 18 mar 2017, 16:58

Akurat w temacie z kompresorem nie mam nic do powiedzenia, bo nie miałem z tym do czynienia. Czyli reasumując co bym potrzebował?
- kompresor Eatona ze sprzęgłem
- jakiś dodatkowy komputer z inna mapą ?
higatsu
 
Posty: 363
Rejestracja: 26 lip 2014, 22:42
Lokalizacja: Głogów
Model: Suzuki Swift 1.3 GTi 93r

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: jamal » 18 mar 2017, 17:47

W swifcie nie mam ale miałem w civic eaton m62
Co pozmieniać kupić
Eaton m62 z mesia 2.3l ,plus łapa i pasek
Orurowanie , blow off,wtryski, IC, z 2/3 zegary egt, doładowanie , ciśnienie oleju , świnka do wystrojenia i kogoś ogarnietego do wystrojenia.
Najlepiej dobre wzmocnione sprzeglo nie koniecznie spiek chodź ze spiekiem jeździ się super
I jazda
jamal
 
Posty: 46
Rejestracja: 15 sie 2014, 21:17
Lokalizacja: katowice
Model: mk5 gl 1.6 16v ;)

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: EMKA » 29 kwie 2017, 0:01

likaon pisze:11.6 psi (0.8 bara) na seryjnych gratach to loteria. Odpręż trochę. Przygotuj silnik.

poprę kolegę
tak się skończy jak nie przygotujesz
Obrazek
a uszczelka tak.....
Obrazek
kompresor z "polo gti twincharged" około 400zł
Obrazek
jak potrzebujesz pełną listę co potrzeba daj znać, mój projekt prawie na ukończeniu ;)
odprężone tłoki 180$ z ebay
Obrazek
Obrazek
Obrazek
metalowa uszczelka pod głowicę z Vitary
Obrazek

Zlituj się z tym klepaniem kilku postów z rzędu, masz opcję "edytuj". Krzemol
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2017, 20:23 przez EMKA, łącznie zmieniany 1 raz
EMKA
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2016, 20:36
Model: Justy 1.3 supercharged GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: maximustvgame » 29 kwie 2017, 11:34

Tani nawet ten kompresorek bo od merca chcą po 1 tyś nawet
Obrazek

SWIFT MK4 1.3 8V 98" (RIP)
SWIFT MK5 1.0 6V 01" (RIP)
SWIFT MK6 1.3 16V 07"(SOLD)
maximustvgame
 
Posty: 826
Rejestracja: 05 kwie 2014, 13:32
Lokalizacja: Garwolin
Model: Swift 1.3 16v mk6 2007

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: EMKA » 30 kwie 2017, 18:14

Witam, mam problem z komunikacją działu technicznego ECU MASTER, mianowicie wysłałem już dwa maile nawet dzwoniłem w sprawie konfiguracji i schematu do mojego auta... odpowiedzi nie otrzymałem :?
Autko to Justy 1.3 z silnikiem GTi i kompresorem
wszystko przygotowane od zera na bardzo dobrych gratach
-dół swift GTi, zamknięty deck silnika, rozwiercony na 75mm i honowany przez firmę "krasnobrodzka racing"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-panewki głowne i korbowodowe "KING Racing"
Obrazek
-tłoki odprężone 75mm Y.C.P z powłoką teflonową z Vitary + pierścienie "NPR" Honda D16
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-nowa oryginalna pompa oleju AISIN/Suzuki
Obrazek
Obrazek
-szpilki "ARP" z BMW m50
-głowica planowana
-wymienione uszczelniacze
Obrazek
-nowe popychacze zaworowe
Obrazek
-metalowa uszczelka pod głowicę z Vitary
Obrazek
Obrazek
-nowy oryginalny rozdzielacz zapłonu oraz rotor
-świece "DENSO iridium racing"
-przewody "MAGNECOR" KV85, 8.5mm
Obrazek
Obrazek
-wtryski "Denso 195500-4450" 425cc/3bar z mazdy RX-8
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-pompa paliwa Walbro GSS342 255LPH High Pressure
-kompresor "eaton" z VW polo gti twincharged
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-zawór bypass z Mini Cooper S
Obrazek
-kolektor 4-1 ze stali kwasoodpornej
-EGT METER
-AFR METER
-BOOST METER
-OIL TEMP METER
-alternator 90A z KIA CARENS
Obrazek
-chłodnica oleju+relokator filtra
Obrazek
-duża chłodnica z baleno 1.3
-swap hamulców z Swift GTi
Obrazek
-duże serwo hamulców z Suzuki Alto
-pompa hamulcowa z Subaru Impreza 2.0
-tarcze nacinane i nawiercane (wszystkie 4)
-klocki EBC red stuff
-elektryczna pompa próżniowa do hamulców z Volvo XC70
-elektryczne wspomaganie z Suzuki Alto(jako dodatkowe)
-sportowa przekładnia kierownicza "QSP" 1:1.5
Obrazek
-przerobiona cała wiązka elektryczna(skrzynka z bezpiecznikami w schowku)
-klatka bezpieczeństwa
Obrazek
-pasy czteropunktowe 3' i fotele SPARCO
Obrazek
-deska i boczki pokryte flokiem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
-body kit Swift GTi
Obrazek

WCZEŚNIEJ BYŁO CZERWONE JUSTY 1.3 8v (68 koników) i jeździło tak
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=4UNFn-wQbiI
mocy mało wiec włożyliśmy GTi pod maske i znów na tor
Obrazek
niestety "mistrz prostej" nie dał rady w zakręcie i zrobił a Justy "banana"
https://www.youtube.com/watch?v=rOp0t5UFFB4
Obrazek
niestety nie do odratowania(cała podłoga pogięta) a szkoda bo zero rudej.... :placze:
zakupiliśmy kolejną budę bez rdzy wsadziliśmy GTi po kapitalce i po 1500km wsadziliśmy kompresor AISIN AMR 500 z Subaru Pleo który dmucha 0.5bara (obecnie na sprzedarz cały kit)
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=8HbVUu64xfE
niestety przy mojej jeździe tłoki się poddały również CR za duży
Obrazek
wszystkie 4 wyglądają tak samo :placze:



Teraz takie pytanko, jako że znów wyremontowaliśmy silnik, odprężyliśmy i jesteśmy w trakcie składania, chciałbym poprosić o pomoc z ecu masterem det3, czy jest ktoś na forum kto byłby chętny pomóc :help: ze schematem i konfiguracją chciałbym fuel implant zrobić, podstawową wiedzę mam lecz doświadczenia z elektroniką zbyt dużego nie, dodatkowy problem że w Holandii mieszkam a tu specjalistów jak na lekarstwo...
P.S. Mam nadzieję że kolega Krzemol tym razem mi łomotu nie spuści :grozny: za kolejny post :D :D :D
EMKA
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2016, 20:36
Model: Justy 1.3 supercharged GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: plastek » 02 maja 2017, 9:52

Przygotowanie auta bajka , tak to powinno wyglądać! Do tego przejście na 1.6 zrobi mega robotę , w końcu w AWD niutonometry się przydadzą. Co do DETa to podpięcie trójki gdzieś jest w supporcie , do DET II jest na pewno instrukcja. Samo podpięcie jest proste ale ze strojeniem wolałbym udać się do fachowców żeby nie ubić fajnego motoru. Wyślij mi też cenę na pw poprzedniego kompresora , mam dół od 1.3 16v sohc który z głowicą od GTi bedzie akurat odprężony
plastek
 
Posty: 159
Rejestracja: 17 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Węgrów
Model: Swift 1.3 GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: erde_kce » 02 maja 2017, 16:20

EMKA pisze:
Teraz takie pytanko, jako że znów wyremontowaliśmy silnik, odprężyliśmy i jesteśmy w trakcie składania, chciałbym poprosić o pomoc z ecu masterem det3, czy jest ktoś na forum kto byłby chętny pomóc :help: ze schematem i konfiguracją chciałbym fuel implant zrobić, podstawową wiedzę mam lecz doświadczenia z elektroniką zbyt dużego nie, dodatkowy problem że w Holandii mieszkam a tu specjalistów jak na lekarstwo...
P.S. Mam nadzieję że kolega Krzemol tym razem mi łomotu nie spuści :grozny: za kolejny post :D :D :D


To powinno pomóc. Masz ogólnie podgląd na ideę podłączenia + opis pinów z oryginalnego ECU. W DET2 nie było funkcji pullup i trzeba było dawać dodatkowe rezystory. W DET3 wystarczy podpiąć zapłon również pod pullup. Tylko w przypadku fuel implant trzeba zwrócić chyba uwagę dokładnie pod które wejścia ma być wpięta przepływka / MAP oraz TPS - doczytaj w instrukcji. Bez fuel implant jest z tym pewna dowolność bo można potem przestawić w sofcie. No i sprawdź czy wtryski masz wysoko czy nisko omowe.

Obrazek
Awatar użytkownika
erde_kce
 
Posty: 182
Rejestracja: 26 lis 2014, 22:54

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: EMKA » 14 maja 2017, 12:14

Mały update :D
klektor z INOX'u :D :D :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
EMKA
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2016, 20:36
Model: Justy 1.3 supercharged GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: EMKA » 14 maja 2017, 12:29

erde_kce pisze:
EMKA pisze:
Teraz takie pytanko, jako że znów wyremontowaliśmy silnik, odprężyliśmy i jesteśmy w trakcie składania, chciałbym poprosić o pomoc z ecu masterem det3, czy jest ktoś na forum kto byłby chętny pomóc :help: ze schematem i konfiguracją chciałbym fuel implant zrobić, podstawową wiedzę mam lecz doświadczenia z elektroniką zbyt dużego nie, dodatkowy problem że w Holandii mieszkam a tu specjalistów jak na lekarstwo...
P.S. Mam nadzieję że kolega Krzemol tym razem mi łomotu nie spuści :grozny: za kolejny post :D :D :D


To powinno pomóc. Masz ogólnie podgląd na ideę podłączenia + opis pinów z oryginalnego ECU. W DET2 nie było funkcji pullup i trzeba było dawać dodatkowe rezystory. W DET3 wystarczy podpiąć zapłon również pod pullup. Tylko w przypadku fuel implant trzeba zwrócić chyba uwagę dokładnie pod które wejścia ma być wpięta przepływka / MAP oraz TPS - doczytaj w instrukcji. Bez fuel implant jest z tym pewna dowolność bo można potem przestawić w sofcie. No i sprawdź czy wtryski masz wysoko czy nisko omowe.

Obrazek


wszystko ok, tylko dalej nie rozumiem jak det3 (fuel Implant) dostaje sygnał dla wtrysków... po zapłonie?? tak średnio bo det 3 dostaje sygnał z ECU który jest już sygnałem na moduł zapłonowy za zmiennym kątem względem obciążenia hmmm..... na logikę powinienem podpiąć pod sensor w aparacie zapłonowym ale jak to zrobić nie mam pojęcia, tylko z tym mam problem :help: , resztę ogarniam
wtryski 13.8 Ohm, 425cc/3Bar
EMKA
 
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2016, 20:36
Model: Justy 1.3 supercharged GTi

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: Kondziaaa12 » 22 sty 2020, 18:32

@EMKA
Żyjesz jeszcze na forum? mam kilka pytań odnośnie tego kompresora z 1.4 tsi :D
Kondziaaa12
 
Posty: 1
Rejestracja: 18 sty 2020, 12:13
Model: Swift 1.3

Re: [SS Gti] kompresor

Postautor: Jachu » 31 paź 2020, 8:25

Jestem już na forum z niecały rok i dopiero dzisiaj natrafiłem na ten wątek, no ciekawy projekt ale trzeba przyznać że trzeba mieć bardzo dużo samozaparcia by w takie rzeczy się bawić, tym bardziej że po ostrzejszej jezdzie środek tj te tłoki z pierscieniami nie wytzrzymują. Zdecydowanie stawiałbym na zakupienie b18c4 i jeśli koniecznie ma to być w małej budzie to przełożyć to do 3 dzwiowej wersji też 6 generacji aby było najmniej modzenia.
Przy stosowaniu odpowiedniej jakości olejów przynajmniej żwytność byłaby nieporównywalnie większa.
Jachu
 
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2020, 19:07
Model: Swift 1,0


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny

cron