Forum Suzuki Swift Polska


Cewka zapłonowa

Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 15 sie 2017, 20:57

Witam
Problem polega na braku iskry na kopułce. Przewód dochodzący do owej zmierzony, zasilanie na cewkę dochodzi. Potrzebowalbym wartości na uzwojeniach cewki i sterowania, oraz w jaki sposób to sprawdzic?
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: likaon » 15 sie 2017, 22:06

W manualu do GTi jest sposób pomiaru, wartości oraz sterowanie, ignition system strona 6f-6 oraz 6f-7.
1.0 Fart cannon GTs - r.i.p

Obrazek
likaon
 
Posty: 1338
Rejestracja: 20 mar 2014, 11:05
Lokalizacja: Marky
Model: 1.0 GTs

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 16 sie 2017, 21:06

Parametry prawidłowe. W momencie gdy pojawi się opor (żarówka) na zasilaniu cewki zasilanie znika. Samochód dalej nie odpala. Przydałaby sie burza mózgów
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: likaon » 16 sie 2017, 22:11

Na schemacie jest jeszcze noise supressor(filtr przeciwzakłóceniowy?) i power unit(moduł zapłonowy), też są ok ? W manualu jest też opis jak je sprawdzić. A i czujnik halla bym sprawdził w rozdzielaczu, jedna wtyczka to jest raptem.
1.0 Fart cannon GTs - r.i.p

Obrazek
likaon
 
Posty: 1338
Rejestracja: 20 mar 2014, 11:05
Lokalizacja: Marky
Model: 1.0 GTs

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 16 sie 2017, 23:22

Halla i filtr w porządku. O module zapłonowy kompletnie zapomniałem. Oczywiście do sprawdzenia. Myślę że jutro nie bede przy nim grzebać. Jeśli jakikolwiek jeszcze pomysł wpadnie do głowy czemu nie ma iskryz chęcią przeczytam. Mnie na ta chwilę się skończyły. Burzy mózgów ciąg dalszy :help:
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: Jasny » 17 sie 2017, 18:17

Yyy głupie pytanie - a na palcu jest? A może palec nie styka? Może by tak sprawdzić czy na palec w ogóle wychodzi?
Awatar użytkownika
Jasny
 
Posty: 75
Rejestracja: 08 kwie 2017, 17:51
Lokalizacja: Gdańsk
Model: sf 310 swift G10A

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 17 sie 2017, 18:57

Właśnie w tym sęk że iskry nie mam już za cewką. Sprawdzane było to w standardowy prozaiczny sposób czyli wyciągnięcie przewodu z kopulki w sposób uwidaczniajacy ewentualny przeskok iskry. Multimetra mi na to szkoda. Z tego co mi wiadomo mamy tam sporo KW mocy.
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: Jasny » 17 sie 2017, 21:44

tak, na świecach jest 20 kv
zdejmij kopułkę, wyjmij palec i zobacz tam
Awatar użytkownika
Jasny
 
Posty: 75
Rejestracja: 08 kwie 2017, 17:51
Lokalizacja: Gdańsk
Model: sf 310 swift G10A

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 17 sie 2017, 21:58

1.Dobrze tylko co ja mam tam zrobic? Fizycznie jestem w stanie sprawdzić rezygnację generatora sygnałów (prawidłowa) i mocowanie palca.

2.Jak duże jest prawdopodobieństwo uszkodzonej kopułki przez co nie mamy sygnalu powtórnego do cewki co wiąże się z brakiem indukcji? No i oczywiście jak to sprawdzić bez wymiany całego aparatu?
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 17 sie 2017, 22:34

Z tego co oglądałem wszystko jest z nim w porządku. W weekend najprawdopodobniej bede przy nim grzebać więc sprawdze jeszcze raz. Co masz na myśli pisząc"potem jest już sprawdzanie z tabelą? Rozwiniesz myśl?
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: Jasny » 17 sie 2017, 22:38

Chciałbym wykluczyć awarię kopułki/palca
Niby prawdopodobieństwo nikłe, ale mnie się palec ukruszył. W sumie jak coś będzie nie tak to na oko widać...

Do cewki dochodzi, a kopułce już nie ma. Powyższe jest ostatnią rzeczą do wykluczenia. Potem już jest sprawdzanie z tabelką...

W sumie nie wiem jaki masz silnik, ale zgaduję, że układ zapłonowy masz taki jak wszyscy...
Check ignition coil for resistance referring to “Ignition Coil Assembly” - opór sprawdziłeś i jest ok, tak?
No to zostaje czujnik położenia wału (jakby sie zepsuł to pewnie byłby check engine)
Kolejne - check ignition trigger signal wire for open, short and poor connection
Jeśli nic z tego, to zostaje podmianka tego co jest między palcem a cewką... chyba, że właśnie zawinił jakoś magicznie palec/kopułka, ale prawdopodobieństwo tego jest nikłe.
Awatar użytkownika
Jasny
 
Posty: 75
Rejestracja: 08 kwie 2017, 17:51
Lokalizacja: Gdańsk
Model: sf 310 swift G10A

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: plastek » 18 sie 2017, 11:58

sprawdz moduł pod cewką , bez niego auto nie odpali. Przekażniki oba chodza bez problemu? Może czegoś nie podlączyłeś przy swapie..
plastek
 
Posty: 155
Rejestracja: 17 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Węgrów
Model: Swift 1.3 GTi

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 19 sie 2017, 19:31

Sprawdziłem już wszystkie komponenty odpowiedzialne ze zapłon z manualem. Wszystkie sprawne. Właśnie przedzwaniam wiązkę. Potrzebowalbym osoby która ma swifta mk2 gti w łodzi i urzyczyla by kompa F3 do sprawdzenia. Znajdzie sie ktoś? Byłbym za***iście wdzięczny
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: none7 » 21 sie 2017, 7:55

czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa paliwa się załącza (czy słychać ją przez kilka sekund)?
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2299
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 21 sie 2017, 13:29

Podczas przekrecenia kluczyka pompa podaje przez ok 2 3 sekundy
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.

Re: Cewka zapłonowa

Postautor: jakub3773 » 02 gru 2017, 17:48

Przyczyną okazał się moduł zapłonowy. Podczas sprawdzania z manualem po podłączeniu baterii zachowywał się prawidłowo lecz mimo wszystko musiał zgubić swoje wartości.
jakub3773
 
Posty: 41
Rejestracja: 10 gru 2015, 9:39
Model: Swift mk2 gti 90r.


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny

cron