Forum Suzuki Swift Polska


[GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

[GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: fallflat » 10 gru 2017, 15:57

Cześć,

Mam pewien problem po wymianie uszczelki pod głowicą. Auto na postoju mocno dymi na szaro. Szybko kilka faktów:
- Płyn chłodzący nie ubywa ani się nie pieni. Nie czuć słodkiego zapachu, spaliny nie są "tłuste"
- Ubytek oleju jest niezauważalny. Tzn, za mało auto jeździło aby to w pełni ocenić, ale wczoraj Swift zrobił na ostro prawie 40km po torze i poziom na bagnecie ani drgnął.
- Dymi cały czas gdy jest bez obciążenia, również po rozgrzaniu i w dodatniej temperaturze. 4tys rpm na luzie - dymi, toczenie się na 2 biegu - nie dymi.
- Głowica jest splanowana o ok. 2mm. Zawory dotarte.
- sprężanie na ciepłym silniku i otwartej przepustnicy - od 14.6 do 15bar. Tak w ogóle, to ile ma być, bo nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
- Cylindry w czasie naprawy głowicy były zalane naftą, regularnie kręciłem wałem.

I generalnie bym się nie przejmował za bardzo, bo skoro moc jest, kompresja jest, olej jest... Ale dziś odpalam, 0stopni na zewnątrz i po rozgrzaniu przestaje dymić. No cud. "Odwiesił się" czy co? Radość trwała ok 3godziny, gdy po serii wolnych dość przejazdów dym pojawił się ponownie, zupełnie bez przyczyny (auto stało na chodzie i nagle zaczęło kopcić).

Wszyscy moi współtowarzysze wydali osąd: pierścienie. Te kompresji są wg tej teorii dobre, problemem są niby zgarniające, które się "czasami wieszają" (zawsze myślałem, że pierścienie działają albo nie i nie ma innej opcji).

Dostałem też serię porad:
- zalanie nafty przez świecie. Jeśli pierścienie są ok, to nafta niby ma stać. - Serio? Jak dla mnie rzadka nafta nie ma prawa utrzymać się na pierścieniach.
- próba olejowa - myślałem, że stosuje się to do silników typu trup, żeby wytypować i potwierdzić co jest do remontu. Gdy wychodzi mi 15bar to coś to da?
- ustawić ponownie zapłon - moment zapłonu ma wpływ na dymienie? I dlaczego w takim przypadku silnik bez ruszania aparatu przestał dymić
- przy takiej obróbce głowicy jeździć na PB98 - Jeśli tak, to dlaczego na PB95 przestał dymić? I jak ustawić zapłon pod inne paliwo?

Macie jakieś pomysły? Powiem zupełnie szczerze, że skoro nie zjada mi ani oleju ani płynu chłodniczego i trzyma przy tym moc, to nie uśmiecha mi się ruszać cokolwiek. Chociaż trochę wstyd, że stojąc przed startem ludzie posądzają mnie o swap z Hondy ;)
fallflat
 
Posty: 187
Rejestracja: 29 lis 2014, 15:38
Model: mk3 GS

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: none7 » 10 gru 2017, 20:37

wg mnie szary dym nic nie powoduje. sprawdzałeś mieszankę paliwa ? może go zalewa/nie dopala paliwa. masz w aucie coś takiego jak katalizator czy już dawno wyleciał ?
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2304
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: fallflat » 10 gru 2017, 20:52

Mieszanki nie sprawdzałem. Masz na myśli odczyt z sondy?

Katalizatora brak
fallflat
 
Posty: 187
Rejestracja: 29 lis 2014, 15:38
Model: mk3 GS

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: none7 » 10 gru 2017, 21:11

tak, ale najlepiej szerokopasmowej. bo może tu gdzieś leży problem. szare spaliny wskazywały by zwykłą wodę z wydechu + spalanie paliwa może nadmierne trochę (niedopalone).

14.6 - 15 bar to dużo. aż nawet bardzo. gtti zazwyczaj mają 14,5 bo 15 to jest maks w manualu
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2304
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: fallflat » 10 gru 2017, 22:20

jeżeli nie dopala paliwa, to teoria z zapłonem może być sensowna?

Kompresja wyszła duża, bo i głowicę mam niższą. Przynajmniej tak sobie to tłumaczę.

Jako ciekawostkę powiem, że gdy poszła mi uszczelka, to głowica pozostała nie ruszona. Dla spokoju ducha wysłałem ją na test szczelności i została uszkodzona podczas transportu przez znajomego. Koniec końców skończyło się na planowaniu...
fallflat
 
Posty: 187
Rejestracja: 29 lis 2014, 15:38
Model: mk3 GS

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: likaon » 11 gru 2017, 5:27

nie dopalone paliwo daje w swifcie czarny dym, a sugeruję się tym jak swift był na hamowni i na wolnych mi go zalewali depcząc jak poj.......
Zalanie nafty że niby pierścienie puszczą, a nie że ma stać, przeca to rzadkie i przeleci, nafta ma ściekać przez pierścienie i niby spłukać nagar ale dla mnie to tylko mechaniczne usunięcie da rezultat, no albo wymiana.
A uszczelniacze zaworowe? A w jakim stanie masz hydrauliczne popychacze vel szklanki? Odczyt sondy to banał, podepnij miernik ale na sondzie ze swifta gónwo zobaczysz bo to wąskopasmowa.
1.0 Fart cannon GTs - r.i.p

Obrazek
likaon
 
Posty: 1341
Rejestracja: 20 mar 2014, 11:05
Lokalizacja: Marky
Model: 1.0 GTs

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: none7 » 11 gru 2017, 9:11

przy dużym stężeniu dostajesz czarny dym, ale przy niewielkich czarny dym może się rozrzedzać sądzę i dawać bardziej szary.
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2304
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: fallflat » 11 gru 2017, 14:12

likaon pisze:Zalanie nafty że niby pierścienie puszczą, a nie że ma stać


No właśnie to samo powiedziałem obywatelowi, który mi to doradził. Odparł, że on tak robił i mierzył patyczkiem czy nafta stoi. Dla mnie to idiotyzm, napisałem o tym bardziej w formie ciekawostki co ludzie potrafią doradzić.

Szklanki są ok. Przynajmniej ja ich nie słyszę, nie słyszał też kolega z innego Swifta.

Uszczelniacze zaworowe...hmm... o tym nie pomyślałem. Ale to chyba też wiązałoby się ze spalaniem oleju, prawda?

Ogólnie to Wasze posty utwierdziły mnie w przekonaniu, aby za bardzo się tym nie przejmować. Będę kontrolował stan płynu i oleju, zobaczymy co przyniesie czas :)
fallflat
 
Posty: 187
Rejestracja: 29 lis 2014, 15:38
Model: mk3 GS

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: none7 » 11 gru 2017, 16:09

to ja żeby pierścienie puściły to zalałem nitro w cylindry :D
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2304
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: erde_kce » 11 gru 2017, 18:02

Splanowana 2mm? :oczy: Długiego i spokojnego życia temu silnikowi nie wróżę :mrgreen:
Na pewno nic płynu chłodniczego nie ubywa?
Awatar użytkownika
erde_kce
 
Posty: 166
Rejestracja: 26 lis 2014, 22:54

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: none7 » 11 gru 2017, 18:40

ja w 2 mm jakoś nie wierzę bo po zaworach by już szło. ale 1 mm można śmiało
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2304
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: [GTi mk3] Mocne dymienie na biegu jałowym

Postautor: fallflat » 11 gru 2017, 20:33

Szczerze mówiąc, to trochę na pałę tą wartość podałem, przyznaję ;) Rysa której dorobiła się głowica w drodze ze sprawdzenia miała ok 1mm, odesłałem ją ponownie i goście po prostu planowali tak długo aż znikła. Zawory rzeczywiście są dość blisko płaszczyzny, ale jeszcze mają się gdzie schować ;)
fallflat
 
Posty: 187
Rejestracja: 29 lis 2014, 15:38
Model: mk3 GS


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny