Forum Suzuki Swift Polska


Wymiana sprzęgła w 1.0

Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: rudolph » 16 mar 2018, 18:57

Witam!
Niedawno kupiłem Suzuki Swift GLS 1.0 2001r. Jest to moje pierwsze auto i chciałbym sie na nim troche nauczyć. Wymieniłem już w nim łożysko w kole i wymieniłem olej i filtr narazie. Teraz pasuje zrobić sprzęgło. Mam do tego kanał i narzędzia, ale nie wiem za bardzo jak sie za to zabrać. I mam takie pytanie czy byłby ktoś w stanie zamieścić tu instrukcje, jak krok po kroku to wymienić?
Z góry dzięki i pozdrawiam!
rudolph
 
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2018, 18:42
Model: Swift GLS 1.0 2001r.

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: zajczykowski » 20 mar 2018, 18:11

Dawno to robiłem, ale coś mi świta :D Auto na kobyłki, spuszczasz olej ze skrzyni, ściągasz lewe koło i wszysko co z nim związane-zwrotnica i całą półoś. Wachacz i mcperson zostaje. Trzeba zdemontować skrzynię. Odkręcasz łapę po stronie skrzyni i jak dobrze pamiętam łapę środkową(z tyłu)-rzucisz okiem czy trzeba :D Warto sobie podeprzeć silnik na lewarku czy tam na linie żeby mieć pole manewru opuszczania - ale tu uwaga aby nieopuszczać za bardzo bo się układ chłodzenia rozszczelnia i można napsuć uszczelki ;) .Rozrusznik trzeba zrzućić oraz odpiąć lewarek no i to tyle. Potem tylko ciężko trafić wieloklinem xD jak coś pominąłem to poprawcie ;)
" Nie sprzedam, bede robił" :D
Awatar użytkownika
zajczykowski
 
Posty: 426
Rejestracja: 28 wrz 2014, 15:03
Lokalizacja: Szczecin
Model: Ignis Sport 1.5

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: none7 » 22 mar 2018, 9:04

też zmieniałem jakieś 3 lata temu.
- podeprzeć silnik pod miską na jakimś lewarku.
- ściągnąć lewe koło, odpiąć wahacz od zwrotnicy. Z tego co pamiętam nie odkręcałem półosi od zwrotnicy. miała wystarczające pole manewru że półoś udało się wyciągnąć ze skrzyni. ewentualnie dwie śruby górne do mcpersona mocujące odkręcić. Pamiętać że olej ze skrzyni sie uleje :)
- odkręcić łapę od poduszki przy skrzyni oraz tą z tyłu na grodzi. Łatwo podejść długim kluczem od dołu.
- odkręcić lewarek skrzyni biegów oraz łącznik dodatkowy z lewarka na skrzynię.
- Poodpinać wszystkie kable na skrzyni które sa przymocowane (np masa, wiązka silnika, czujnik cofania itp.
- wykręcić rozrusznik
- odpiąć linkę sprzęgła (jak się nie da odkręcić jej to odkręcić całą łapkę zaznaczając co i jak)

teraz opuścić trochę silnik i rozpocząć odkręcać śruby. Proponuję najpierw dolne (+ blaszana osłona), potem opuścić tak silnik żeby skrzynia się o coś zaparła i potem górne. Potem to już tylko zsunąć ją z silnika. Jest dostęp do sprzęgła. oczywiście przy sprzęgle proponuję używać klucza dynamometrycznego :) (czy to wskaźnikowy czy jakiś bardziej profesjonalny).

Sprzęgło staraj się po środku zamontować. wtedy łatwiej będzie trafić skrzynią przy zakładaniu :D

Pamiętam, że u mnie za chiny nie odkręciła sie śruba łącznika z lewarka ale miała na tyle możliwości luzu że skrzynię udało się pod autem odsunąć i mieć miejsce do sprzęgła.
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2278
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: rudolph » 07 kwie 2018, 10:42

Dzięki wielkie, wszystko było bardzo przydatne. Tylko mam pytanie, czy pamiętacie może, którą stroną zakładać tarcze sprzęgła? Z jednej strony tarcza jest równa z okładzinami a z drugiej wystaje ta tulejka w którą wchodzi wielowypust ze skrzyni.
Przy ściąganiu nie zwróciłem uwagi jak to było założone :/
rudolph
 
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2018, 18:42
Model: Swift GLS 1.0 2001r.

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: none7 » 07 kwie 2018, 16:12

Obrazek moze pomoze ?

PS: sądzę że bardziej wystawać powinno sprzęgło do skrzyni biegów. żeby frez lepiej łapał z wałka skrzyni. albo poszukaj jakiegoś zdjęcia silnika G10A po necie gdzie będzie sprzęgło widać.
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2278
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: rolf486 » 08 kwie 2018, 22:24

Zazwyczaj na tarczy sprzęgła jest napisane "Gearbox side" lub "Getriebeseite" i ta strona ma być od strony skrzyni biegów.
rolf486
 
Posty: 115
Rejestracja: 02 kwie 2014, 11:30
Model: Swift Mk5 1.0 -> Alto GF 1.0

Re: Wymiana sprzęgła w 1.0

Postautor: rudolph » 28 maja 2018, 16:55

Faktycznie było napisane flyingwheel side, nie popatrzyłem. :lol:
Sprzęgło już wymienione, było trochę problemów z trafieniem wałka skrzyni w tarcze, ale wystarczyło trochę cierpliwości.
Dzięki wszystkim za pomoc!
rudolph
 
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2018, 18:42
Model: Swift GLS 1.0 2001r.


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny

cron