Forum Suzuki Swift Polska


mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Moderatorzy: cyberus, Domi89

mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: jaro812 » 03 sty 2017, 2:37

Hej!
Jestem Jarek i kupiłem żonie na prezent świąteczny i z racji zdania prawka Swifciaka 4x4 z 06roku. Oczywiście 1.3 benzynka bo z tego co mi wiadomo to tylko takie coś tam wkładali ale da się żyć... Oprócz kilku drobnostek do poprawy najbardziej uciążliwy jest układ wspomagania kierownicy, walczył juz ktoś z tym? Ciężko się skręca ale można przywyknąć lecz najbardziej dokucza problem z powracaniem kierownicy na zakrętach a bardziej jego brak, poprostu na łuku moge puścić skręconą i on tak sobie pojedzie. Sprawdzałem końcówki drąża, są ok, poduszki i łożyska amortyzaorów niby chodzą luźno ale mam juz nowe więc wymienie. Po odpięciu wtyczek ze silniczka wspomagania czuć że wogóle nie działą więc prąd dochodzi. Ponoć ma ono adaptacje do prędkosci. Jakies sugestie? Czujniki? Przekaźniki? Czy poprostu szczotki na silniczku wspomagania się kończą? Po skanie na kompie mam trzy błedy w pamięci C1113- moment obrotu zly, C1118- zbyt duże napięcie na czujniku i C1122 czyli obroty silnika ale ponoc normalne ze pokaze przy tym problemie... Gdzie szukac czujnika? listwa wspomagania? da rade wymienic?
jaro812
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 gru 2016, 20:07
Model: 4x4 mk6

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: Radi » 20 lut 2018, 15:30

Witam,

Udało się rozwiązać problem ze wspomaganiem? Mam taki sam problem.

Pozdr
Radi
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 10:45

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: zibi56 » 23 lut 2018, 14:32

Ale czy zapala sie lampka wspomagania?
zibi56
 
Posty: 1
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:35
Model: Swift 1.3 V 2013

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: Radi » 23 lut 2018, 15:40

Nie. Dzwoniłem dziś do dwóch magików od regeneracji maglownicy i jeden stwierdział że uszkodzenie mechaniczne regeneracj 450zł natomiast drugi że ma takiego Swifta od nowości i że ten typ tak ma. :facepalm1:
Radi
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 10:45

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: Radi » 23 lut 2018, 15:42

Aktualnie auto stoi w warsztacie, zaczynam od najtańszej opcji ustawienie zbieżności. Podobno poprzedni właściciel wymienił drążki i sworznie i może nie ustawił zbieżności.
Radi
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 10:45

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: krz » 23 lut 2018, 16:45

Ja robiem cały zawias przód (końcówki drążków, łączniki staba, amortyzatory, wahacze, gumy na stabie), na koniec była zrobiona geometria i jak było, tak jest. Wg mnie to może być jedynie kolumna kierownicza, albo magiel.
Awatar użytkownika
krz
 
Posty: 72
Rejestracja: 20 maja 2017, 21:30
Model: Swift III 1.3 2005

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: Radi » 23 lut 2018, 20:19

Niby mechanior rozebrał coś namsmarował poskładał i mówi że jest czuć różnice jak odbiorę przejadę się to dam znać. No i zostanie jeszcze zbieżność bo też mówi że ściąga. I może też będzie dodatkowo na plus.
Radi
 
Posty: 11
Rejestracja: 16 sty 2018, 10:45

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: Wojtek1986 » 13 maja 2018, 9:36

Radi udało się rozwiązać problem ? Mam to samo i elektryk chce wymieniać czujnik kąta skrętu kierownicy
Wojtek1986
 
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2018, 9:34
Model: Swift 1,3

Re: mk6 4x4 ciężkie wspomaganie błedy C1113, C1118 i 1122

Postautor: kluczos » 17 maja 2018, 18:13

mi jeszcze powraca na zakrętach kierownica, aczkolwiek chodzi toporniej, dodatkowo stukanie w trakcie jazdy, na stacji diagnostycznej stwierdzili, że wszystko ok. Słyszalne było chrobotanie przy skręcaniu padło podejrzenie na łożyska mcphersona - zostały wymienione razem z mocowaniem i jest minimalnie lepiej, stuka ciut mniej ale przy kręceniu chrobotanie zostało. Jednen mechanik stwierdził - jeździć, ale jak u niego był stał swift mk7 nie wiem który rok, ale 84tyś nakręcone i magiel do regeneracji.
Ogólnie ta japońska technologia mnie przeraża... mam wrażenie, że chyba sponiewierane francuzy sprawiają mniej problemów.
Naprawa magla 400-500zł z wymianią chyba drążków ?
kluczos
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 cze 2017, 20:59
Model: Swift 1.3


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny