Forum Suzuki Swift Polska


1991 Sedan 1.6 4x4 kilka pytań odnośnie napędu

1991 Sedan 1.6 4x4 kilka pytań odnośnie napędu

Postautor: Olgierd Halski » 30 wrz 2018, 20:14

Witam, jestem nowy na forum, ale w Swifcie siedzę od 6 lat, najpierw Sedan 1995 1.6 2wd spowodował moją miłość do tego szybkiego i lekkiego japońca. Jakiś czas temu udało mi się upolować sedana w 4wd, kolorek ten sam, troche starszy bo 1991. Teraz zaczynają się pytania, czy ktoś jest mi w stanie trochę łopatologicznie wytłumaczyć na jakich zasadach działa ten napęd , gdzie jest co i jak mniej więcej rozwiązane. Ponieważ dostałem go z zaspawanym tylnim dyfrem (spokojnie, mam drugi niepospawany) co spowodowało, że jest na stałe zblokowany na wszystkich kołach(wszystkie na stałe kręcą się w tym samym tempie). Człowiek od którego go kupiłem twierdzi, że spawał tylko dyfer i tyle. W takim razie co z wiskozą która powinna gdzieś odpowiadać za dopinanie tylniej osi? Swifty były ze stałym 4x4 w sedanie ? Jeżeli inaczej to co jeszcze trzeba było by wymienić , żebym miał otwarty tylni dyfer ale nadal cieszył się napędem na wszystkie koła ? czy moduł dopinający tylnią oś jest w tylnim dyfrze czy w skrzyni biegów ?

Z miejsca przepraszam jeżeli mój post jest w złym dziale, starałem się odszukać coś na ten temat, ale chyba okazałem się w tym nieudolny. Jest to dużo pytań, ale myślę, że jeżeli ktoś wie jak to działa nie będzie miał z tym problemu. Fajnie było by dostać jakieś schematy serwisowe.

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
91' Swift sedan 1.6l 4wd
Olgierd Halski
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:53
Model: Swift Sedan MkIII 1.6SOHC fulltime4wd

Re: 1991 Sedan 1.6 4x4 kilka pytań odnośnie napędu

Postautor: leniweic_13 » 01 paź 2018, 10:45

Więc tak, ze skrzyni wychodzi napęd na wal, który idzie do tyłu, gdzie umiejscowiona jest kolejno wiskoza i tylni dyferencjał. Wiskoza zapina tył kiedy wykreuje różnice prędkości miedzy osiami pojazdu. stałego napędu w swifach nie było. Pytanie jak sprawdzałeś, że wszyskie koła kręcą się w tym samym tempie? Na podnośniku? Jeśli tak, to kręcą się przez lepkość oleju, wiec taki test niczemu nie dowodzi.
Swoja drogą na twoim miejscu zostawiłbym zaspawany dyfer, dużo większa frajda z napędu awd ;)
leniweic_13
 
Posty: 437
Rejestracja: 27 lis 2014, 17:38
Lokalizacja: Olesno
Model: Swift 1.3

Re: 1991 Sedan 1.6 4x4 kilka pytań odnośnie napędu

Postautor: none7 » 02 paź 2018, 15:53

ja bym prędzej sądził że ktoś zaspawał wiskozę niż dyfer tylny - ALBO OBA.
Obrazek,
dzielę się manualami do swiftów, pisz PW a wyślę mailem
Awatar użytkownika
none7
 
Posty: 2306
Rejestracja: 01 lut 2014, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Gostynin
Model: Suzuki Swift 1.6 i 1.0

Re: 1991 Sedan 1.6 4x4 kilka pytań odnośnie napędu

Postautor: Olgierd Halski » 02 paź 2018, 20:40

Sprawa wygląda tak:
Skąd wiem, że jest stały ? Bo poprzedni właściciel powiedzial mi, że tak jest i po tym, że na piasku/kamieniach z miejsca mieli wszystkimi kolami i przednie koła zachowują sie tak samo jak zaspawany tylni dyfer w pierwszej lepszej bumie. Koła "przeskakują" przy powolnych ciasnych 'parkingowych' zakrętach. Tak to u mnie wygląda. Zaspawana wiskoza, dyfer i bóg wie co zrobione na przodzie że zblokowany jak w terenówce. Chyba, że jedynie zaspawanie wiskozy i dyfra spowodowało 'spięcie' przedniej osi.
Set up na razie taki zostaje, zobaczymy co będzie po zimie:) docelowo gleba banany szeroka stal i rwd:D noo i swap głowicy dohc.
91' Swift sedan 1.6l 4wd
Olgierd Halski
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:53
Model: Swift Sedan MkIII 1.6SOHC fulltime4wd


kuchnie bytom

Wróć do Techniczny

cron